2014. február 20., csütörtök

Farsang

Sziasztok!

Ma van az ovi farsang, és nagy nehezen össze is foltoztam a gyerekem jelmezét.
A cél Peter Pevensie jelmeze volt, a narniai fenséges királyé :)


Lehet kapni boltban ilyesmi jelmezt, persze a fiaménál nagyobb méretben, és számomra horribilis áron. Gondoltam majd én összerakok valamit. Egy pulcsim "bánta" és apának egy piros trikója. Kellett egy kis habszivacs még hozzá, a csősapkám és a kiegészítők. Azok már megvoltak, hiszen a fiam jó ideje Narnia lázban ég, így nálunk minden napos játék téma:)

Varrni nem tudok, nem is szoktam. Az a fajta vagyok, aki előbb dobja ki a lyukas zoknit, mint hogy megstoppolja. De idei terveim közt szerepel, hogy megtanulok varrni, mert alapvetően érdekel, és szeretnék kreatívkodni. Viszont a jelenlegi varrás tudományom a gombfelvarrásban és az évtizedekkel ezelőtti technika órákon belénk nevelt pelenkaöltésben merül ki. Ez van:)

Ment a nyisza, nyisza. A pulcsim valami grafit szürke, dzsörzé szerű anyagból van, ami pont beillet amolyan páncél ruha félének. ujjak levágva, és mivel a gyereknek bokáig ér, lábak között köldökig felhasítva. Lábszárakra lazán igazítva, combközépig összevartam (pelenkaöltéssel:/), hogy nadrágszerű, amolyan kezes-lábas legyen. Hogy miért csak combközépig? Pisilést megkönnyítendő:) Alatta harisnyanadrág, hogy azért annyira ne legyen szellős, de mivel kb. köldökig kivágott, elég csak picit letolni a harisnyát, és már mehet is a locsolás. Kényelmi okokból, tehát:)

Apa piros trikója lent fejenálló háromszögben nyisszantva, beszegve. Pelenkaöltéssel, mi mással? Hahahahaha:)
Akartam rá aranyszegélyt varrni, de mára az nem készült el. Talán a szombati farsangi bulira. Talán.
A trikón elől van egy minta, amit piros habszivaccsal takartam el. Filccel - mármint az anyaggal - terveztem, de azt nem kaptam, így maradt a kb 2 mm vastag habszivacs. A gyerek pajzsát mintául véve kivágtam egy pajzs alakot piros  habszivacsból. Sárga habszivacsra rajzoltam egy olyan oroszlánt, ami a pajzson is van, és kétoldalas ragasztóval ráragasztottam a piros felületre. A pólóra varrni nem lett volna túl szerencsés, így 4 patentot nyomtam bele, a párjait a pólóra varrtam, és egyszerűen csak felcsatoltam a habszivacs kollekciómat:)

A csősapkám szürke felével kívül a gyerek vállára került, páncél ing részeként. Majd az egyik övemet kétszer körbetekertem a gyerek derekán, melyen "véletlenül" pont van 2 vízszintes bújtatós rész, kardokra kitalálva. Tutira:)

Aztán már csak a kiegészítők kellenek. A korona (sisakot önmagában nem sikerült beszereznem), a kardok, a pajzs, a csuklóvédő. Ja, és a paripa. A szarv egyelőre még várat magára - talán szombatra meglesz:) Unikornis, ugyanis. De fehér akril festékkel meg lett küldve a csóri, nyersfa paripa. Pocival együtt simogattuk ecseteinkkel fehérre, hogy hiteles legyen, úgymond.

Vettem még válltöméseket, hogy azokat majd gumival a gyerek könyökére, térdére, vállára húzom, mint a páncél ruházat részét, de az már sok lett volna. Nekem mint meló, gyereknek, mint ruha.

Íme az eredmény:


A lényeg, hogy boldog:)

És éjfélre a farsangi fánk is kész lett.

Annak idején, amikor a tesóimat neveltem, a kis öcsémnek is eszkábáltam egy tini nindzsa jelmezt. Az annyira gáz volt, gyerekek! Még jó, hogy közel 6 évesen sem szégyellte, hanem inkább boldog volt. Legalábbis azt hiszem:)
Szerettem volna mutatni egy képet róla, de most hirtelen nem lelem...Jó lenne a képeket is rendszereznem valamikor.
A lényeg, hogy az egyik zöld pulcsijára varrtam előre egy sárga pocakszerűt, de sikerült alul úgy meghúznom a cérnát, hogy a pocak is felhúzódott kicsit...Szegény gyerek:) Volt egy zöld szemtakaró álarca is, kivágva valami anyagból, de le sem szegtem csórinak. Csak az alábbi halovány képet sikerült csinálnom a telómmal. Van egy másik, ahol szemben van, az álarccal, karddal a kezében, de az nincs meg. Mindegy, mert így személyiség jogokat sem sértek:)


Mentségemre szóljon, hogy a 20. évem küszöbén jártam éppen...Nem voltam az a hú de alapos, meg tapasztalt. Mondjuk most sem. Jaaa:)
 
Most már mindegy, mert az emlékek a múló évek során megszépülnek, nemde?

Végezetül hadd osszak meg egy képet Veletek. Néhány évvel ezelőtt készült, amikor Londonban jártam. Találkoztam Peter királlyal! Bizony! Akkor még nem is tudtam, hogy lesz egyszer egy kisfiam, aki épp Peter Pevensie lesz az ovi farsangon. Hihetetlen:)



És most ledőlök pár órára - irigykedni ér:) - mert így nem lesz gyógyulás...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése