2014. március 9., vasárnap

21 napos kihívás

Sziasztok!

Ígértem, hogy ma írok részletesebben a 21 napos kihívásról.
Megmondom őszintén, hogy elég nehezen vettem rá magam, mert piszkosul fáradt vagyok.

Hosszú hétvége volt, ami azt illeti, pedig csak két napból állt.
Szegény férjem benyelte tőlem a vírust, de rajta extrán durván ütött ki. 39,3 fokos láz, ami 38,5-re csökkent csupán, dupla Rubophenek és hideg borogatások ellenére. Tegnap fél nap pocival el, hogy Apa tudjon pihenni. Ma egész nap el. BKK-val istentiszteletre mentünk, Tökölről XI. kerületbe, ami eleve már egy túra. Onnan Margitszigetre, ahol találkoztunk a húgommal és a párjával, és az ő két csemetéjükkel: két kis csivavával. És így vettünk nyakunkba a szigetet. BB végre kibicajozhatta magát, mert nyilván azt is végig cihöltem neki a városon. Fénykép alig, hiszen Barna mackó mostanság nem preferálja, ha fotózzuk, inkább ő lő néhány képet. Azért ma stikában csináltam róla egyet a villamoson.
Elmentünk a Margit hídtól a Japán kertig - ami valamiért ki lett apasztva, vízesés nyista - és ott felszálltunk a 26-os buszra, mert poci már kivolt. Gondoltam, hogy csak a Margit-hídi bejáróig megyünk, ugyanis 15:45-kor kezdődött a gyülekező a PCOS Szívügy Alapítvány által szervezett, ingyenes futóedzéshez, Vivicittára felkészülendő (https://www.facebook.com/events/282776368546745/?fref=ts). Neeeem, semmi hiú ábrándom nem volt arról, hogy részt veszünk rajta, de szívesen találkoztam volna legalább a résztvevőkkel.
Végül nem is emiatt ugrottunk le a buszról majdnem szó szerint, hanem mert poci erősen bekómált, majdnem bealudt az ülésen. Gondoltam akkor mindenképp leszállunk, hátha fel tudom pörgetni kicsit, biciklizik, vagy fut, vagy valami. Ddddehogy! Leszálltunk, rám nézett az édes, gyönyörű, félálomtól homályos kék szemeivel, és már nyújtotta karjait, hogy emeljem fel. Anya persze, hogy felemelte. Ennyi kellett. Bealudt 1, és tényleg 1 másodperc alatt.
Most képzelj el engem: oldalsó vállputtony rajtam, azon keresztben a tavaszi kabátom, elől az ölemben a fiam, fején a bukósisakjával, hátán a hátizsákjával, és alul függőlegesen állítva a tanulóbiciklije a kezemben. Vicces látvány lehetett:)
Átlavíroztam a zebrán a villingerhez, felszálltam. Egy idős néni hála az Istennek átadta a helyet; nem bírtam volna a Borárosig állva. Borároson leszállás, pozitúra ugyanaz. Nos, a Petőfi hídról le kell ugye lépcsőzni. Újabb mutatvány a részemről, és egy igen kellemes meglepetés. Egy fiatal, alig huszonéves srác megsajnált szerintem, és átvette tőlem a bicajt. Micsoda megkönnyebbülés volt! És micsoda kellemes meglepetés! :)
A csepeli héven már magához tért a fiam, bár kissé nyűgös volt, de oké. Csepelen viszont 40 percet vártunk a buszunkra, ami csaknem egy órát zötyög haza. De csak hazaértünk, és be is toltunk egy-egy tányér jóóóó meleg zöldséglevest:)

Szóval kábé így telt a mai nap:)

És akkor jöjjön a lényeg, amiért is elkezdtem ezt a bejegyzést:
21 napos kihívás.

Tehát, ahogy a tegnapi bejegyzésemben is írtam, ez a 3 hetes kihívás a PCOS kezelésének 4 alap pilléréről fog szólni:
diéta, mozgás, gyógyszer és psziché.

Gondolkodtam, hogy is kellene felépíteni, megtervezni, kitalálni, blablablablablabla. Voltak, vannak is ötleteim, de nem szeretnék a tervezés részleteiben elveszni, így valamelyest leegyszerűsíteném.

Maga a kihívás elemei, feladatai az alábbiak lennének:
- napi 5-6-szori étkezés, 160 g napi szénhidrátbevitellel
- reggeli 7 óráig, étkezés 3 óránként
- kellő folyadékbevitel
- gyógyszerek rendszeres és időben történő beszedése
- hetente 4-szer valamilyen sporttevékenység
- naplók vezetése: táplálkozás, mozgás
- lelki okok felkutatás, ima
- fentiek előre tervezése

Ez így elég soknak tűnik, igaz? Vagy nem?
Ha azt nézem, hogy már régóta így kellene élnem, és éltem is így, működött is, akkor nem, nem sok.
Viszont ha az elmúlt 2 év sivatagot nézem, az újrakezdést, akkor hirtelen bizony soknak tűnik.

Oké, koncentráljunk csak az első hétre. Ildikóval kezdünk, Henriettával zárunk:)

21 napos kihívás - első hét

Cél: átállás
Az első héten a célom az, hogy át- vagy inkább visszaálljak a rendes kerékvágásba. Azaz életmódváltás reloaded:)

Feladat: felmérés
Ahhoz, hogy gyökeresen változtatni tudjak, fel kell mérnem, hogy hol is állok most, és mik a buktatóim? Ehhez nyújt majd segítséget a táplálkozás- és a mozgás napló írása, melyekben nem csak tényszerű felsorolások lesznek, hanem érzelmi okok, reakciók is.

Összpontosítás: rendszeresség, következetesség
Legfontosabb segédem a tervem. Enélkül nem fog menni. Pontos terv mind az étkezésekre, mind a mozgásra vonatkozóan. Ugyanakkor rugalmasság is szükséges, hiszen családos lévén mindig történhet valami...Mégis a lényeg az, hogy betartsam, és ami valami miatt meghiúsul, azt záros határidőn belül pótoljam.


Rizikófaktorok: apa beteg, kedden nyílt nap az oviban (~2,5 óra esti munka), csütörtökön vezetés, szombaton randi apával (mozi, étterem)
Fontos felkészülni a várható kihívásokra, melyek vagy keresztülhúzhatják a számításaimat, vagy kísértést okozhatnak.

Elkezdtem megcsinálni a jövő heti tervemet, de nincs már agyam kitalálni az ebédre és a vacsira valót. Holnap szabin leszek, akkor pótolom:)

Az a gáz, hogy nem tudom, hogy lehet, vagy lehet-e egyáltalán fájlt csatolni a blogba...Még rá kell jönnöm, ahhoz, hogy megoszthassam Veletek:)
Addig is a lényeg, hogy igyekszem egyszerű étrendet kialakítani. 

Reggeli (7:00; 30 g lassú szénhidrát): egyik nap zabkása, másik nap rozskenyér valamilyen krémmel (tojás-, vöröslencse-, túrókrém) + zöldség; tea (fekete/zöld/maté)

Tízórai (10:00; 10 g lassú + 10 g gyors szh): egyik nap 2 dl tejeskávé + 2 szelet Wasa, másik nap 125 g natúr joghurt + zabkorpa

Ebéd (13:00; 50 g szh - max 20 g gyors)

Uzsonna (16:00; 20 g gyors szh) : 2x2 nap zöldturmix, 3 nap alma

Vacsora (19:00; 30 g lassú + 10 gyors szh): saláták lesznek valószínűleg

Mozgás: H, Sze, P - Rubint Réka 20' és V - Béres Alexandra 45'

A gyógyszereimet reggel kiadagolom egész hétre, és másfél literes flakonba kikészítem magamnak a vizet:)

Egyelőre ennyi:)

Kellemes Kihívást Kívánok

magamnak:)
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése