2014. március 8., szombat

MÁRCIUS - "KIHÍVÁSOK" hava

Sziasztok!

Igaz, már 8-át írunk - BOLDOG NŐNAPOT! :) - de az nem tart vissza attól, hogy utólag is megtémázzam a hónapot:)

Úgy gondoltam, hogy a márciusi hónap a kihívásoké lesz. Túl fog nyúlni a téma, de az előző hónapokkal is így volt, van.

Két kihívást céloztam meg magamnak, mit nekem egy:)

1. 40 napos LELKI kihívás - 2014.03.10-04.18.
2. 21 napos TESTI kihívás - 2014.03.10-03.31.

Külön-külön bejegyzésekben fogom részletezni a kihívásokat a holnapi nap folyamán:)
Most csak "pár szóban":)

1. 40 napos LELKI kihívás

Bizonyára a nagy sokaság tudja, hogy szerdán vette kezdetét a húsvét előtti nagyböjt. Sosem csináltam meg. Bele sem kezdtem. Idén felmerült bennem, de elvetettem. Miért?
Mert tudom, hogy az a fajta vagyok, aki egy cselekedetet sokkal előbb véghez visz, mint valami lelki gyakorlatot. Igen, a böjt is lelki, lélekre hat, tudom. De teljesítmény centrikus vagyok, és nem a lelkemre hatna a dolog, hanem a pipa gyűjtésre: ma sem ettem húst, ma sem ittam alkoholt...Ja, azt amúgy is csak hébe-hóba, az nem napi pipa lenne:)
Istennek az engedelmes és alázatos szív sokkal többet ér, mint hogy betartsam ezeket az előírásokat, amik nem is kötelezőek, amúgy.

De lelki kihívásra mindenképpen szükségem van, és a saját 40 napos kihívásommal két, nem, három legyet üthetek egy csapásra:
- építem Istennel a kapcsolatom
- építem a karakterem
- építem a férjemmel a kapcsolatom

Hogyan? Van egy könyv, ami a segítségemre lesz: MERJ SZERETNI!
(http://www.libri.hu/konyv/alex_kendrick.merj-szeretni.html)


Ez a könyv a "Tűzálló" vagy "Fireproof" című filmből ismert könyv.

Íme egy négyperces részlet a filmből, érdemes megnézni:
http://www.youtube.com/watch?v=WYKpTzv9MkE

"A könyv erőteljes üzenetei a feltétel nélküli szeretet megismerésének és megélésének kihívásait hozzák eléd."

Ez áll a könyv bevezetőjeként:

"Szeretnélek figyelmeztetni: ezt a negyvennapos utazást nem lehet félvállról venni!
Kihívásokkal teli és sokszor küzdelmes, ugyanakkor hihetetlen beteljesedést hozó út áll előtted. Ahhoz, hogy végigcsináld, eltökélt lélekre és rendíthetetlen elhatározásra lesz szükséged.
Ez a program nem arra való, hogy csupán kóstolgasd vagy röviden kipróbáld. 
Azok viszont, akik hamar feladják, elszalasztják a legnagyobb jutalmat. 
Ha negyven napon keresztül minden áldott nap odaszánod magad, annak eredménye megváltoztathatja egész életedet és a házasságodat.
Tekintsd ezt kihívásnak azoktól, akik előtted már végigjárták ezt az utat."

2. 21 napos TESTI kihívás

21 nap, mert azt mondják a nagyok, hogy 21 nap kell ahhoz, hogy valami úgymond a szokásoddá váljon. Mondhatnám, hogy nekem ez eddig nem jött be, de hazudnék. Mert amikor gyereket szerettem volna, képes voltam odatenni magam a PCOS* ellen, és ha 2 év alatt is, de csak leadtam 23 kg-t, mert odafigyeltem. De gyarló az ember...

*www.pco-szindroma.hu/pcos/
  www.pco-szindroma.hu/pcos/ir

Írtam már, hogy az elmúlt két évem elég sivatagos volt, minden tekintetben. Természetesen az életmódváltásra is kihatott. Alig-alig tartottam csak be a diétát, vagy másfél évig nem is mozogtam, mindenféle kifogásokat megengedve magamnak. De a "fog" helyére "hív" kerül, így kifogások helyett kihívásokat adok magamnak.

Úgy állok hozzá, mint aki először kapja meg az utasításait - mit, mikor, mivel, miért, hányszor...

Diéta, sport, gyógyszer és psziché. 

Ez az a 4 pillér, mely a PCOS kezeléséhez szükséges. És ez a 4 pillér lesz a 21 napos kihívásom alapja is. Heti étrenddel, étkezési- és mozgás naplóval, receptekkel...

Bővebben holnap:)

"A KIHÍVÁSok azért vannak, 
hogy tanítsanak nekünk valamit, erősebbé tegyenek és 
megingassák azzal kapcsolatos hiedelmeinket, hogy mit vagyunk képesek legyőzni és mit nem. Amikor megértjük, milyen célt szolgál az előttünk álló kihívás, 
akkor feltárul előttünk az igazság: 
akadályok nem léteznek, csak lehetőségek, melyek által fejlődni tudunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése